سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با تسنیم:

انحراف از رهبری خلاف اعتدال است/ اعتدال یعنی همگامی و همراهی با ولایت فقیه

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شاخص ولایت فقیه که امروز برای ما وجود دارد، اعتدال به‌معنی همگامی و همراهی با این شاخص است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم به موضوع اعتدال در دولت آینده اشاره کرد و گفت: اگر منظور از اعتدال که در شعارهای رئیس جمهور منتخب مطرح شده، انطباق رفتار با دستورات خداوند باشد، در شرایط حاضر سیاسی کشور، انطباق تصمیم‌گیری‌ها با شاخص ولایت فقیه به‌معنی حرکت در مشی اعتدال است.

وی در همین زمینه ادامه‌ داد: همواره در مشی مقام معظم رهبری شاهدیم که ایشان همواره اعتدال را مدنظر قرار می‌دهند. ایشان همواره تندروی‌ها، عقب‌ماندگی و کندروی‌ها را نفی می‌کنند که دولت آینده نیز باید از این مشی پیروی کرده آن را در سرلوحه امور قرار دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح‌کرد: با توجه به شاخص ولایت که امروز برای ما وجود دارد، اعتدال به‌معنی همگامی و همراهی با این شاخص است. این شاخص، عالمانه، حکیمانه، مردمی و سیاست‌مدارانه است.

مصباحی مقدم تأکید کرد: بنده معتقدم ‌اگر تفسیر درستی از اعتدال در اداره کشور وجود داشته باشد، باید آن را در شاخص‌های رهبر انقلاب دنبال کرده در کارها مشی خود قرار دهیم.

وی در ادامه ‌ضمن درخواست از رئیس جمهور منتخب جهت دقت در انتخاب اعضای کابینه و به‌کارگیری افراد متعهد و متخصص ‌افزود: از رئیس جمهور منتخب می‌‌خواهم ‌در انتخاب اعضای کابینه دقت لازم را داشته از افرادی استفاده کند که در امور اقتصادی کشور متعهد و متخصص باشند، البته مجلس نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را در زمینه تعیین مصادیق با دولت آینده خواهد داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه‌کرد: معنی اعتدال این نیست که دولت آینده از تصمیمات گذشته عدول کرده آن‌ها را نادیده بگیرد، زیرا در این صورت ممکن است برخی تصمیمات درست مورد تعبیر و تشکیک قرار گرفته و بعضی از تصمیمات غلط مبنا و محور قرار گیرد. به‌اعتقاد بنده باید تصمیمات گذشته را با شاخص ولایت فقیه مقایسه کرد.

مصباحی‌مقدم در ادامه اظهار داشت: اگر در گذشته از دستورات رهبری انحراف و یا کوتاهی ایجاد شده باید در تصمیم‌گیری‌ها از آن‌ها برگردیم و مطابق با رهنودهای ایشان مسیر حرکت آینده را ترسیم کنیم که البته این انتظار نیز از دولت آینده وجود دارد که در تصمیم‌گیری‌ها و افراد کابینه این‌گونه عمل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مدیریت اجرایی کشور در آینده مشی مقام معظم رهبری را طی کرده آن‌ را مبنا قرار دهد، مشی اعتدال طی شده و موفقیت حاصل خواهد شد، در غیر این صورت حرکت بین حق و باطل بوده و به بیراهه خواهد رفت.




تاریخ : جمعه 92/5/18 | 7:34 عصر | نویسنده : اقاقیا | نظر

  • سی پی | هیت شا | پرشین تم